Thursday, April 1, 2010

وکلای مجید کاکاوند برای جلوگیری از استرداد او به آمریکا تلاش می کنند


خبرگزاری فرانسه - ۳۱ مارس ۲۰۱۰ (۱۱ فروردین ۱۳۸۹)- پاریس - وکلای فرانسوی یک مهندس ایرانی روز چهارشنبه گفتند ممکن است مدارک تقلبی برای مجرم نشان دادن موکل آنها مورد استفاده قرار گرفته باشد. این مهندس ایرانی از جانب مقامات آمریکائی متهم به خرید تکنولوژی حساس برای صادرات به ایران شده است. یک دادگاه فرانسوی در حال بررسی درخواست آمریکا برای استرداد مجید کاکاوند یک مهندس ۳۷ ساله ایرانی میباشد. این فرد سال گذشته در فرودگاه پاریس دستگیر شده است و ایران خواهان آزادی وی میباشد.

دادگاه پاریس روز چهارشنبه برای ششمین بار بررسی موضوع وی را به تعویق انداخت, قضات گفتند که نیاز به وقت بیشتری برای بررسی مدارک ارائه شده توسط امریکا دارند. مدارک آمریکا این هفته تحویل قضات شده است. دادگاه بعدی در ۱۴ آوریل خواهد بود....

موضوع پرونده مجیدکاکاوند همزمان با درخواست فرانسه برای آزادی کلوتیلد رایس یک مربی زبان ۲۴ ساله فرانسوی صورت میگیرد. این مربی فرانسوی در تهران متهم به اقدام علیه امنیت ملی ایران شده است.

محمود احمدی نژاد آزادی رایس را به سرنوشت ایرانیان زندانی در فرانسه ربط داده است.
علی وکیلی راد یک ایرانی زندانی دیگر که در سال ۱۹۹۱ به جرم قتل شاهپور بختیار آخرین نخست وزیر شاه به زندان محکوم گردیده است در انتظار تصمیم بخشودگی توسط دادگاه فرانسه در ماه آینده میباشد.

No comments:

Post a Comment