Sunday, April 4, 2010

یکی از اعضای باند ارسال قاچاق سلاح به ایران در زندان ایتالیا اقدام به خودکشی کرد


تلویزیون صدای آمریکا خبر داد یکی از اعضای باند ارسال قاچاق سلاح به ایران که یک سیاستمدار ایتالیایی است, در زندان میلان اقدام به خودکشی کرد اما توسط مأموران زندان از مرگ نجات پیدا کرد. این سیاستمدار پیر جانی پروس برینی نام داره و از مقامهای دولتی در استان لومباردیا ست او به اتهام گرفتن رشوه درمعاملات تسلیحاتی دستگیر شده است. در مدارکی که از کامپیوتر این فرد به دست آمده معلوم شده که او در ازای دریافت ۸۰۰هزار یورو تلاش کرده پوشش سیاسی برای قاچاق اسلحه به صورت غیرقانونی به ایران رو فراهم کنه، کسی که این اتهام را زده الکساندرو بن نام داره که همراه این فرد قبلا در مهمترین کارخانه اسلحه سازی ایتالیا یعنی برتا کار می کرده است. او در بازجویی به نقش این فرد در قاچاق سلاح به ایران، اعتراف کرده است.

شبکه بزرگ قاچاق سلاح رژیم آخوندی در اسفند ماه سال گذشته افشا شد. همان موقع عده یی از اعضای این شبکه که ایتالیایی و ازعوامل اطلاعاتی رژیم بودند دستگیر شدن. در میان دستگیر شدگان دو تن از عوامل اطلاعاتی رژیم نیز دیده می شدند. یکی از آنها حمید معصومی نژاد یک مأمور بلند پایه وزارت اطلاعات است که سالها تحت پوشش خبرنگار صدا و سیمای رژیم, در رم فعالیت می کرد.

یکی دیگر از اعضای این شبکه امیر دمیرچی لو نام دارد که درحال حاضر به همراه معصومی نژاد در زندان تورین ایتالیا زندانیست. در حال حاضر بازجویی از این دو نفر ادامه دارد.

روز شنبه روزنامه پرو ریوبلیکا به نقل از بازپرس پرونده معصومی نژاد اعلام کرد معصومی نژاد یک مامور بلند پایه سازمان های اطلاعاتی ایران بوده است. این گزارش حاکی است که یکی از وظایف معصومی نژاد جاسوسی علیه ایرانیان مخالف مقیم ایتالیا بوده است.

No comments:

Post a Comment