Saturday, April 3, 2010

واشینگتن تایمز: تهران به موقعیتِ قدرتِ کاملِ هسته‌یی، نزدیک می‌شود

روزنامه واشینگتن تایمز روز ۱۲ فروردین در مورد سمت و سوی سیاستهای آمریکا نسبت به جاه‌طلبیهای اتمی رژیم ایران، نوشت: اکنون زمان آن فرارسیده که آمریکا در جهت سیاستِ واقعی‌تری نسبت به رژیم ایران حرکت کند و درعین حال جامعه اطلاعاتی نیز باید از این افسانه که تهران قصد به دست آوردن سلاح اتمی ندارد، دست بردارد. به‌خصوص که شواهد امر، حاکیست از قضا آنها دقیقاً مشغول همین کار هستند.

واشینگتن تایمز نوشت: جامعه اطلاعاتیِ آمریکا، بالاخره آنچه را که بقیه جهان، پیشاپیش فهمیده بود؛ کشف کرد یعنی تسلیحات اتمی ایران را.
واشینگتن تایمز افزود: مرکزِ کنترلِ تسلیحات و عدمِ تکثیرِ اطلاعاتِ تسلیحاتیِ سیا، به کنگره گزارش داد، رژیم ایران در صورتی که تصمیم به ساختن سلاح گرفته باشد، به توسعه یک سلسله از تواناییها که میتواند در تولید تسلیحات اتمی بهکار رود، ادامه داده است.

واشینگتن تایمز، با اشاره به اینکه چنین چیزی ممکن است یک گشایش بهنظر برسد، هشدار داد، جامعه اطلاعاتی اینطور وانمود کرده که تواناییهای اتمیِ رو به رشدِ رژیمِ ایران، گویا جدا از نیات جنگ‌طلبانه مرموز اعلام شده آن است و این یک نمونه غیرقابل تحمل و دفاع است چرا که تهران به موقعیتِ قدرتِ کاملِ هسته‌یی، نزدیک می‌شود.

واشینگتن تایمز تأکید کرد: اگر تهران با وجود مشوقهای قدرتمند، ما به اِزای توقف غنی‌سازی، باز هم به این کار ادامه می‌دهد، دیگر پرواضح است که قصد ساختن سلاح اتمی را دارد.
واشینگتن تایمز، با یادآوری خواست اوباما در کنفرانس مطبوعاتیاش با سارکوزی برای تحریمهای جدید و شدید علیه رژیم ایران تا چند هفته دیگر تأکید کرد:
این فوریتِ جدید، به‌دنبال یک سال تلاشهایِ بیهوده، برای ایجاد یک دریچه دیپلوماتیک در رژیم ایران است. رژیمی که در عوض تظاهرکنندگان حامی دموکراسی را بهطرز خشونتباری سرکوب کرد و تلاشهای خود برای کسب توانایی اتمی را افزایش داد.

No comments:

Post a Comment